2012. november 9., péntek

Ősz Egerben

Ősz Egerben!







Temető mellett
Patak partján
Mindenszentek, Halottak napja, ősz, november, enyészet hava, ma pedig egy temetés! Most minden az elmúlásról szól! Példát vehetnénk a természettől. Milyen színpompával képes az életet elengedni, hogy aztán újból feltámadva, mindenkit vidám jókedvvel árasszon el.

Jártam-keltem temetőben, utcákon, a városban a tó mellett rácsodálkoztam a színekre. Ha az őszre gondolok mindig Paul Verlaine: Őszi chanson-ja jut eszembe Tóth Árpád fordításában.


"Ősz húrja zsong,
jajong, busong
a tájon, 
s ont monoton
bút konokon 
és fájón."

Ennek a versnek a hangulata teljesen passzol a ködös, borús novemberi napokhoz. 


Színek a sétányon
Talán a juharfa levelei a legszebbek
Én azonban az ősznek a szebbik oldalát mutatom most nektek, azt amelyiket szerintem valamennyien szeretünk. Akkor boldogan nézünk a bágyadt napsugarakkal megvilágított színes falevelek közé, sétálunk az avarban, szedjük az őszi terméseket, lábunkkal továbbpasszolunk egy-egy gesztenyét! Kerekedjünk hát fel, s nézzünk szét a városban és a környékén, hogy milyen színeket vett fel palettájára a természet.


Szinte világít a bokor a Bazilika mögött

Busz indulására várva

Hangulatban

A fa alá lehullott levelek fotójából lett a képernyőmön a tapéta, színes és mégis megnyugtató. Jó ránézni, s nem zavarja össze, nem fedi el az ikonokat sem.

Klapka utcán lefelé

A Dobó tér mellett a patak partján

Bent van a városban, de az épületek mégsem látszanak

Őszi színkavalkád

Ez a kép pedig már biztosan ismerős, hiszen már mutattam.
A mész-hegyi őrkunyhó ablakából egy őszi hangulat.




8 megjegyzés:

  1. Pompás színek, szép képek, számomra is az ősz az elmúlásról szól, viszont ezeket a színeket szeretem és alkalmazom is a lakásban.
    Szép őszi hétvégét kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves szavaidat. A meleg színeket pedig szívesen alkalmazza mindenki a lakásban. hiszen olyan meghittséget tudnak mutatni.

      Törlés
  2. Kedves Lídia! Szívünkből szóltál, nem hiszem, hogy van ember ki ne szeretné ezt az évszakot az esőjével, a ködével, a didergésével, de ennek ellensúlyaként a szívderítően és vakítóan szikrázó, lombokon átütő napfényével együtt. Ugyanazt látjuk és mégis mást. Más a szemüvegünk, mindenkinek mást ereszt át a látnivalókból, akár a jó fényszűrők... Köszönöm a kalauzolást, kellemes volt a séta Adeliddel. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, máskor is!
      Szerintem pont a kettőssége az ami csodálattal töltheti el az embereket.
      Azért is jó az internet, mert más emberek szemüvegén keresztül sokszor mást vehetünk észre.

      Törlés
  3. Micsoda színek, most a legszebbek, szinte égnek, világítanak!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép képeket hoztál. Hiába didergős, csöpögős kint, bizony akkor is nagyon szép. Emlékszem, kisgyerekként micsoda remek szórakozás volt a színes levelek -no meg a gesztenye is valóban- gyűjtése séta közben! :)

    VálaszTörlés
  5. Ó de gyönyörű képek............!!!!!Lehet az őszt ilyenkor nem szeretni?Persze a hideget az esőt meg ami vele jár kutya se szereti... de mikor a nap is süt és ezek a színek.......!!!!Legyen szép napod!!!

    VálaszTörlés
  6. Éva: Köszönöm, hogy ellátogattál hozzám, ha tetszik amit csinálok szívesen látlak máskor is!

    MJ: Naná, hogy szép képeket hoztam, mással nem "égetem" itt magam. Én a mai napig felszedek őszi leveleket, lepréselem, s aztán névnapi üdvözlőlapra, vagy valamilyen képre kerül.

    Vera: De jó, hogy tetszenek a képek! Örülök, s remélem elfeledtetem a didergős napokat.

    VálaszTörlés