Nagyon jó volt! Először is ezt írom! Itt most nemcsak a repülésre
értem, hanem inkább a kintlétre. Más ország, más élet, teljesen így van, nem is
lehet összehasonlítani az itthonival. Ott sem kolbászból fonják a kerítést, de
ha az embernek van munkája, akkor abból meg is tud élni. Másrészt, olyan
ötletekkel lehet náluk sikert elérni, amire nem is gondolnánk. Na de legyen
elég egyenlőre ennyi.
Budapest |
Hegyek nyáron |
6 és fél évvel valósult meg először, hogy meglátogathattuk kint
élő barátnőmet. A meghívás az egész családnak szólt. Itthon hosszas tanakodás
előzte meg, hiszen Svájc nem a szomszédban van. Időkalkuláció, talán egy kis
horvátországi tengerpart is beleférne. Aztán azt mondtuk, na, ébredjünk fel mert
bilibe lóg a kezünk! Tehát maradt Svájc és repülővel, mert még a fapados
járattal számolva volt a leggazdaságosabb. A végén úgy döntöttünk, hogy a
férjem itthon marad – tanulás miatt – így a lányommal keltünk útra. Odafelé nem
került nagy megerőltetésbe, mert együtt utaztunk a barátnőmmel, ugyanis ő éppen
a Földrajzi Társaság éves közgyűlésén vett részt Mosonmagyaróváron. A Ferihegyi
repülőtéren találkoztunk, az I-es terminálon – azóta ezt már bezárták -
másodszor már a II-re mentem.
A nyári út egész más volt, mint télen. Oda és
visszafelé is szerencsénk volt, jóformán mindent láttunk alattunk is, de az
Alpok fentről is fenséges látványt nyújtottak. Rá kellett ébrednem, hogy minden
hegység más és más. Szűkebb hazámban ezt már megállapítottam, hiszen a Mátrát
sem lehet összekeverni a Bükkel, s a Bakony is egészen más képet nyújt. Akkor
egy kicsit belekóstolhattam a magashegységek világába is. Meg is szerettem ezt
is. Így a Tátra, s a Kárpátok után az Alpok is kedvenc helyemmé vált.
Felhőtornyok |
Rajna torkolata a Boden tóba |
Szokás szerint elkalandoztam a repülőúttól. Tehát közben nyáron a
csodás felhőpamacsok szórakoztattak minket. Egyébként a repülés tulajdonképpen
eseménytelen volt, leginkább a barátnőmre meg a lenti tájra figyeltünk, mert ő
aztán folyamatosan mondta, mit is láthatunk az alattunk elterülő térképen. 6 év
távlatából már nem emlékszem mindenre, de azért a fontosabbakat felírtam, így
tudom, hogy elrepültünk a Boden-tó felett, ahol jól lehetett látni a Rajna
hordalékos vizét beömleni a tóba. Élmény volt azt az újdonságot látni, hogy
errefelé könnyen megesik, hogy a folyó egy tavat keresztez. Így volt ez a
Boden-tó és a Rajna kapcsolatában, de ugyanezt figyelhettük meg a Genfi tó és a
Rhone folyó találkozásakor. Nyáron napsütésben landoltunk Genfben, hoztuk
magunkkal a meleget is. Itthon akkor kellemes idő volt, a fedélzeti jelentés
szerint, amikor elindultunk, még Genfben sem volt meleg, mire azonban kiértünk
a városba, már jó volt, hogy kánikulához öltöztünk.
Míg a nyári út előtt már 3 hónappal megvolt a repülőjegyünk, addig
január elején még azt sem tudtam, hogy utazom. Gyors keresgélés után megint a
repülőgép mellett döntöttem, ugyanis a buszjárat csak akkor indul, ha van elég
jelentkező, a vonat ugyan megy majdnem minden nap, de az meg nagyon sokba
került. Először a neten néztem utána, de nem akartam elhinni, hogy ennyibe
kerül a jegy, így elsétáltam egy utazási irodába, s ott is megkérdeztem.
Ugyanannyi volt ott is a végeredmény. Mondtam is, ha ennyi pénzt rászánok az
utazásra, akkor akár valamelyik nem fapados légitársaság járatával is mehetnék.
Így aztán gyorsan eldöntöttem, s le is foglaltam a Wizzair járatát, ami eléggé
korán indult Ferihegyről, mondhatni sötétben.
Budapest Liszt Ferenc repülőtér |
Hegyek hóban |
Egész más élményt jelentett a téli utazás. Időjárásjelentést
figyelve úgy gondoltam, a repülőút maga lesz a tejfehér semmi. Aztán nem így
lett. Ezzel kezdődött ugyan, de mire kb. Ausztria felett járhatott a gép, már
ki is léptünk a felhőből, s az már alattunk, mint egy tenger terült el
ilyen-olyan formákat alkotva. Ahogy az Alpokhoz közeledtünk egyre jobban
szakadozott a felhőpaplan, s már jól lehetett látni a hóval fedett hegyeket is.
Mindez kitartott egészen a Genfi tó északi csücskéig. Itt már rendesen lehetett
látni a tavat s a reggeli fényben enyhe szél fodrozta a felületét. Hamarosan az
ügyes pilótánk letette a gépet a repülőtér betonjára, s már indulhattunk is a
fogadóépületbe.
Genfi tó reggeli fényben |
Először 2006-ban EasyJet-tel utaztunk, másodszor Wizzair volt a
légitársaság. Hasonlóság mindkettőben, hogy fapados járatokat üzemeltet, ez
konkrétan azt jelenti, hogy a csomagért külön fizetni kell, és a kaja nincs
benne a repülőjegy árában. A fedélzeten lehet venni, de ott euro-val fizethetsz
vagy hitelkártyával.
Ugye lesz folytatás is??? várom :-)))
VálaszTörlésÖrülök, hogy olvastad! Persze,hogy lesz folytatás, 2 alkalommal 7-7 napig voltam.
Törlés