2013. december 29., vasárnap

Karácsony előtt a városban délután

Világosban csak advent utolsó vasárnapján jutottam el a vásárba úgy, hogy fényképezni is tudjak. Nappali fényben láttam már korábban is, de fényképezőgép nélkül. Egész más így a hangulat, nem rosszabb mint este, csak egyszerűen más. Aranyvasárnap délutánján egy betlehemes játékkal kezdődött a gyerekek részére, Lázár Attila bábművész előadásában. Utána a gyerekek mindjárt vonulhattak a Meseházba valamilyen kézműves-foglalkozásra.
Betlehemes 
Meseház foglalkozásokkal

Eddig a gyerekeké volt a terep, de mellette a felnőttek is szórakoztathatták eleinte egymást, majd következett az adventi negyedik gyertya meggyújtása Ternyák Csaba egri érsek szavaival. Arról most nem tudósítok, tavaly ott voltam a gyertyagyújtáson, s jövőre megint ott leszek. Most is fellépet az érseki fiúkórus, a programot pedig egy énekművész zárta.

Belga csokoládé
Forralt bor és párizsi roló










A vásárba látogatókat a főiskola Kossuth Lajos utcai sarkánál egy belga csokoládés finomságokkal foglalkozó pavilon várta. Lehetett választani pralinét vagy forró csokit többféle ízben, de csokival bevont gyümölcsöt is választhatott bárki. Mellette meg lehetett kóstolni a párizsi rolót egri módra és a forralt borok is kaptak különböző ízesítéseket. 

A másik oldalon már sokan helyet is foglaltak egy kis lélekmelegítőre. A jobb oldali képen egy badacsonyi pincészet pavilonjában "Angyalok könnyé"-t is lehetett kapni, ami nem más volt, mint vörös, illetve fehér bor ízesítve aszalt gyümölcsökkel.





Ha a főiskolának háttal álltunk akkor pont a Bazilika előtt láttuk a feldíszített fenyőfát. Így egy kicsit szürkének látszik, de nekem tetszett. Persze volt szerencsém látni enyhe napsütésben is kora délelőtti órában, akkor jobban mutatott, sőt meg mertem kockáztatni, hogy hangulatosabb volt, mint a Dobó téren. Az egész rendezvény azonban jobban funkcionált a Minorita templom közelében a város történelmi szívében. Nem baj, csak ebben az évben volt itt, jövőre már megint a régi helyén lesz.


Fenyő a Bazilika előtt


Itt a boszorkánykonyhát láthatjátok, kerestem a seprűt is de csak másik pavilon mellett találtam meg. A régi sparhelt meg a fény, illetve a gőzbe burkolózó alak nekem megadja a kép boszorkányos hangulatát. Ezt nem tudtam kihagyni, annyira tetszett. A jobb oldali kép egy Pálinkamanufaktúra reklámját mutatja, itt pedig meg is nézhetitek, hogy milyen pálinkákat lehetett választani, akár helybeli fogyasztásra, akár elvitelre.


Most pedig egy "találós kérdés", ami szerintem mindenkinek könnyű lesz aki csak egy kicsit is ismeri a várost, meg elolvasta ezt a bejegyzést. Melyik épületet láthatjuk visszatükröződni a karácsonyi díszben?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése